OBEC
MORAVSKÉ KNÍNICE

Vyhledat v textu

Úvodní strana


mapkaVítejte v Moravských Knínicích!   

 

Okres

Brno-venkov

Nadmořská výška

267,94 m.n.m.

GPS

49°17'36.05"N, 16°30'05.87"E 

Katastrální výměra

1 305 ha

Počet obyvatel

907 (k 1.1.2016)

Průměrný věk

41,38

Počet domů v obci s č.p.

303 (k 1.1.2016)

Štítky:
Novější 1 3

VÝMĚNA ŘIDIČSKÝCH PRŮKAZŮ V ROCE 2017

Datum konání: 31. 12. 2017

VÝMĚNA ŘIDIČSKÝCH PRŮKAZŮ V ROCE 2017

 

Před deseti lety, v roce 2007, bylo v Česku vydáno nejvíce řidičských průkazů v historii, letos je proto řidiči musí vyměnit. Zatím to udělalo jen asi 30 % řidičů, což znamená, že musí dojít k výměně přes 800 000 řidičských průkazů.

 

 

Podívejte se tedy na platnost svého průkazu. Pokud je na něm rok vydání 2007, musíte si ho letos vyměnit na úřadě s rozšířenou působností v místě vašeho trvalého bydliště.

Tato výměna se váže na datum vydání, můžete podat žádost už tři měsíce před vypršením platnosti, tedy pokud byl průkaz vydán například 1. 5. 2007, lze o výměnu požádat už 1. února letošního roku. Nejpozději 21. den od podání dostanete nový průkaz a výměna je bezplatná.

Pokud byste to nestihli, lze zaplatit 500 Kč a řidičský průkaz dostanete ve zrychleném vydání do pěti dnů. Kdybyste o výměnu zažádali dříve, než by běžela tříměsíční lhůta, výměna vyjde na 50 Kč.

Řídit s neplatným průkazem se nevyplácí, můžete dostat pokutu na místě až 2000 korun a ve správním řízení až 2500 Kč.

 

 

Žádost o výměnu řidičského průkazu musíte podat na příslušném obecním úřadu podle místa trvalého pobytu – u nás Městský úřad Kuřim www.kurim.cz

1. Na úřadě předložte:

           platný doklad totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas)

           stávající řidičský průkaz

           jednu barevnou nebo černobílou průkazovou fotografii (typizovaná fotografie současné podoby o rozměrech 3,5x4,5 cm, zobrazující žadatele v předním čelném pohledu s výškou obličejové části hlavy od očí k bradě minimálně 13 mm, v občanském oděvu bez brýlí s tmavými skly a bez pokrývky hlavy),

2. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o vydání řidičského průkazu je k dispozici na všech příslušných úřadech obcích s rozšířenou působností i na webu www.kurim.cz

3. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

Výměna řidičského průkazu v případě uplynutí jeho platnosti se provádí bezplatně.

Při výměně řidičského průkazu do 20 dnů je správní poplatek 50 Kč a při expresním vyhotovení do 5 pracovních dnů je správní poplatek 500 Kč

Nejpozději do 20 dnů, expresní vyřízení - lhůta do 5 pracovních dnů



Projekt PŘÍSTAVBA MATEŘSKÉ ŠKOLY MORAVSKÉ KNÍNICE

Datum konání: 31. 12. 2017

propagace dotace MŠProjekt Přístavba MŠ Moravské Knínice



VOLBY DO POSLANECKÉ SNĚMOVNY PARLAMENTU ČR

Datum konání: 20. 10. 2017 - 21. 10. 2017

Volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2017



CESTOVÁNÍ S DĚTMI - DOKLADY

Datum konání: 31. 7. 2017

cestování s dětmicestování s dětmi 2



UPOZORNĚNÍ MAJITELŮM PSŮ

Datum konání: 1. 7. 2017

Myslivecký spolek SYCHROV Moravské Knínice důrazně upozorňuje, že na vlastníky psů se vztahuje ustanovení § 21 odst. 3 zákona č. 449/2001 Sb., o myslivosti, který jim, bez výjimky zakazuje psy nechat volně pobíhat v honitbě.

Pes musí být na vodítku, nesmí být mimo vliv vůdce.



STAVEBNÍ POZEMKY V OBCI

Datum konání: 30. 6. 2017

V rámci platného územního plánu obce Moravské Knínice, upraveného v roce 2010 změnou č. 1 a následně pak změnou č. 2 z roku 2013, jsou stanoveny rozvojové plochy pro výstavbu rodinných domů v několika lokalitách katastrálního území. Schválením územního plánu došlo k výraznému finančnímu zhodnocení dotčených pozemků. Zpravidla se jednalo původně o ornou půdu. Tímto opatřením obecné povahy byl učiněn pouze první krok k tomu, aby se dalo na pozemku stavět. Zde jakékoliv povinnosti obce končí. Nyní jsou na tahu majitelé pozemků. Z rozpočtu obce nelze zhodnocovat soukromý majetek. Jiným případem by byla příprava obecních pozemků k výstavbě. Majitelé pozemků tedy musí počítat s tím, že před zahájením výstavby rodinných domů musí být pozemky připojeny novou komunikací na stávající místní komunikaci. Projektovou dokumentaci pro daný konkrétní případ posuzuje Dopravní inspektorát Policie ČR a stavbu povoluje Odbor dopravy Městského úřadu v Kuřimi. Stejně je tomu při budování inženýrských sítí jako např. vodovod, kanalizace, plynovod a kabelová vedení el. energie a jiná vedení. K projektové dokumentaci se vyjadřují jednotliví správci sítí. Nutno posoudit, zda se bude jednat pouze o vybudování domovní přípojky nebo je nutno prodloužit hlavní řad. Bez této přípravy pozemků nelze vydat stavební povolení na rodinný dům!

Jaká je praxe?

Developer, který je vlastníkem určité lokality si zpravidla uvědomuje svoji povinnost. Buduje inženýrské sítě, zakládá stavbu komunikace, kterou zpravidla dokončuje do finální podoby po ukončení výstavby rodinných domů.

Poněkud složitější je situace, kdy v lokalitě staví soukromý stavebník. Pro soukromého stavebníka je prioritní stavba rodinného domu. Plně si je vědom toho, že dům nemůže fungovat bez připojení na inženýrské sítě. A ostatní …, to nějak dopadne.

Aby nezůstalo pouze u konstatování stavu věci, je tu doporučení pro zájemce o koupi stavebního pozemku. Ověřte si u současného majitele, jak je na tom daný stavební pozemek z hlediska zasíťování. Co všechno obsahuje prodejní cena. Zvláště, zda je dořešena přístupová komunikace. V dnešní době se poněkud obchází stanovisko obce ke stavbě rodinného domu. Členové komise výstavby a ŽP nabízí úzkou spolupráci se stavebníkem a projektantem při přípravě stavebního záměru. Tímto se předejde celé řadě budoucích nesrovnalostí.




KABELIZACE OBCE

Datum konání: 30. 6. 2017

V současné době probíhají přípravy na kabelizaci zbývající části obce v ulicích Horní branka, Dolní branka, U Školky, Úvoz, Mezihoří a Vinohradská. Tato akce se uskuteční letos na jaře. Jedná se o spojené dvě akce. Investorem kabelizace vedení nízkého napětí je společnost E.ON. Obec bude hradit náklady spojené s kabelizací veřejného osvětlení, místního rozhlasu a kabelové televize vč. internetu.

 



PLACENÍ DANĚ Z NEMOVITOSTI

Datum konání: 31. 5. 2017

 31. květen je posledním dnem lhůty pro zaplacení daně z nemovitých věcí na rok 2017, nebo její první splátky. Od 19. dubna jsou postupně rozesílány složenky na úhradu této daně, kde je na alonži uvedena mimo jiné celková výše daňové povinnosti na rok 2017 a územní pracoviště, kde je uložen daňový spis k dani z nemovitých věcí.

Nejpohodlnějším způsobem placení daně je bezhotovostní převod částky na bankovní účet finančního úřadu nebo platba zdarma přiloženou daňovou složenkou na kterékoliv poště.

Stejně jako v předchozích letech i v letošním roce finanční správa poplatníkům daně z nemovitých věcí rozesílá složenky na úhradu této daně. Jednotlivé platby za více nemovitých věcí v jednom kraji jsou sloučeny do jedné, poplatník tedy obdrží jednu složenku za celý kraj. Má-li poplatník nemovité věci na území více krajů, přijde mu více složenek rovněž jen v jedné obálce.

Aby se předešlo tvorbě front při placení v hotovosti na pobočkách pošt či na pokladnách územních pracovišť, jsou složenky poplatníkům do jednotlivých lokalit v rámci celé republiky distribuovány postupně (tzn. že ani v rámci jedné ulice nemusejí poplatníci dostat složenky ve stejný den). V rámci klientského přístupu jsou složenky zasílány nejprve seniorům.

Poplatníci mají povinnost daň z nemovitých věcí uhradit do 31. května tohoto roku. Výjimku tvoří poplatníci, jejichž roční daň přesáhla 5 000 Kč – v takovém případě je daň splatná ve dvou stejných splátkách, do 31. května a do 30. listopadu tohoto roku. Poplatníci provozující zemědělskou výrobu a chov ryb mají první splátku splatnou až 31. srpna tohoto roku. Termín splatnosti daně, nebo jejich splátek je rovněž uveden na alonži složenky.

Poplatníkům, u nichž na zdaňovací období roku 2017 došlo ke změně výše daně oproti předchozímu roku, případně oproti částce vypočtené v daňovém přiznání, sdělí správce daně její novou výši platebním výměrem zasílaným individuálně, nebo hromadným předpisným seznamem. Tyto seznamy budou přístupné od 28. dubna do 29. května tohoto roku na kterémkoli územním pracovišti finančního úřadu, a to pro celý obvod jeho územní působnosti, tj. pro celý kraj. 

Číslo účtu pro daň z nemovitých věcí

Finanční úřad pro Jihomoravský kraj

 

7755-77628621/0710

 

Kompletní informační servis k placení daní je k nalezení na internetových stránkách www.financnisprava.cz, a to v části „Placení daní“.



DARY DO SBÍRKY "OPRAVME SOKOLOVNU, SRDCE KNÍNICKÉHO DĚNÍ"

Datum konání: 31. 5. 2017

 

V roce 2015 byla vyhlášena veřejná sbírka, která vznikla za účelem získávání financí k rekonstrukci místní sokolovny. Organizátorem sbírky je Tělocvičná jednota Sokol Moravské Knínice.

Sokolovna má zásadní význam nejen pro Tělocvičnou jednotu, ale také pro celou obec. Je jedinou budovou vhodnou ke shromažďování většího počtu lidí, a tedy ke konání kulturních a společenských akcí.

Sokolovna byla postavena roku 1922, přistavena roku 1953 a od té doby prošla řadou stavebních úprav, rozšíření a dílčích rekonstrukcí.

Tělocvičná jednota Sokol Moravské Knínice naplánovala a uskutečňuje generální rekonstrukci sokolovny tak, aby ji mohly i v dalších letech účelně využívat následující generace občanů a sportovců.

K 31.12.2015 se vybralo celkem 101.598,-Kč. Za rok 2016 činily přijaté dary 99.292,-Kč.

Děkujeme všem štědrým dárcům!!

 Z finančních prostředků sbírky se pořídilo:

22. ledna 2016 mohly návštěvnice Obecního plesu poprvé využít nově opravené dámské toalety v přísálí sokolovny. Ze sbírky bylo na opravu záchodů využito 85.621,- Kč.

Dále se v roce 2016 opravil sokolský výčep – vybouraly se staré příčky, opravila elektroinstalace, vodoinstalace, odpady, podlahy, nakoupil se nový nábytek, přístroje a vybavení. Z finančních prostředků sbírky se na tuto akci použilo 42.968,-Kč.

Letos byly již objednány a dodány koženkové shrnovací zástěny, které budou v brzké době nainstalovány mezi velkým sálem a přísálím. Doposud, před každou kulturní akcí, musel pořadatel demontovat nevzhledné těžké dřevěné zástěny. A pochopitelně po akci zase stěhovat zpět. Cena se pohybuje kolem 50 tisíc Kč.

Sbírka pokračuje, vaše dary můžete nadále posílat na účet číslo 4161161161/2010, nebo využít kasičku na obecním úřadě, v obchodě U Helanů či v sokolovně.

Využijte možnost nechat si vystavit potvrzení o daru! Získáte tak slevu na dani v následujícím ročním daňovém zúčtování.

Co je potřeba pro vystavení potvrzení?

  • Varianta "přispěju bezhotovostně převodem na účet": v tomto případě uveďte do správy pro příjemce své celé jméno a adresu, abychom vaši platbu mohli identifikovat. Pokud přispívá právnická osoba, je nutno uvést též IČO. Poté pošlete na emailovou adresu sokolmkninice@volny.cz zprávu, že si chcete nechat vystavit potvrzení o daru.

  • Varianta "přispěju do kasičky": v tomto případě je nutno, abyste přispěl do kasičky umístěné na Obecním úřadě Moravské Knínice, a to před zaměstnankyní obecního úřadu. Na požádání Vám poté bude potvrzení vyhotoveno.

     

     



SBĚR JEDLÝCH OLEJŮ A TUKŮ

Datum konání: 31. 5. 2017

Jak ve Vaší domácnosti likvidujete tuky? Nelejete je přímo z pánve do záchodové mísy? Kdo z Vás se „chytne za nos?“ Proč to děláte? Uvědomujete si, že tímto poškozujete nejen odpadní potrubí ve vašem domě, ale i potrubí a čerpadla v kanalizaci, separátoru odpadních vod a v poslední řadě v čistírně odpadních vod?

Po ochlazení tuků a olejů v kanálech vznikají hrudky, které se postupně nabalují a zachycují do sebe další příměsi, které pak ucpávají kanalizační potrubí v domech, kanalizační řad v obci, čerpadla v čerpacích stanicích na kanalizaci a obalují sondy, které ovládají chod čerpadel a zastavují je. Tuky se v kanalizaci také částečně rozkládají, vznikají mastné kyseliny a ty zvyšují korozi stěn kanálů a potrubí. V extrémních případech vznikne tuková kra takových rozměrů, že dojde k úplnému ucpání kanalizace. Následně musí majitel domu či provozovatel vodohospodářské infrastruktury provést čištění kanalizace tlakovými vozy, které materiál rozplaví. Případně se čištění provádí kombinovanými tlakovými vozy, které materiál včetně tuků zachytí a ten je pak odvezen na skládku. V nejhorším případě musejí být ztuhlé tuky odstraněny mechanicky přivolaným specialistou. Zdroj: http://voda.tzb-info.cz/likvidace-odpadnich-vod/6877-problematika-tuku-v-kanalizaci

Menší množství tuků, například z pánve, je možné vsáknout do ubrousku nebo papírové kuchyňské utěrky, a pak vhodit do popelnice na směsný odpad

Při větším množství je lepší, než vylévat kuchyňské oleje do odpadu a záchodu, přelít je buď přímo do popelnice nebo do PET lahve, zavřít a hodit do popelnice.

Od 23. března 2017 byl rozšířen sběr tříděného odpadu o sběr použitých jedlých olejů a tuků.

 

Sběrná nádoba – černá popelnice je umístěna u základní školy.

 

Použitý olej nebo tuky ukládejte do popelnice v pevně uzavřené nádobě, např. v PET lahvi - dobře zašroubované!!

Nezapomeňte, že správnou likvidací tuků a olejů chráníte nejen své domovní kanalizační potrubí, veřejný kanalizační řad a potrubí a čerpadla v čistírně odpadních vod, ale i svoji peněženku. K navyšování ceny stočného dochází i proto, že vodárenské společnosti mají vyšší náklady s likvidací usazených tuků v odpadních vodách.

 

 



Novější 1 3