A. Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 442/2006 Sb., která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle § 5 odst. 1 a 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění.
1. NÁZEV
Obec Moravské Knínice
2. DŮVOD A ZPŮSOB ZALOŽENÍ
Obec Moravské Knínice je územním samosprávným společenstvím občanů založeným dle zákona ČNR č. 367/1990 Sb., o obcích. V současnosti se právní postavení obce řídí zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích. Obec je veřejnoprávní korporací, má postavení právnické osoby - v právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající. Své záležitosti spravuje samostatně a při výkonu této samostatné působnosti se řídí zákonem a jinými právními předpisy vydanými na základě zákona. Obec rovněž vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zvláštními předpisy a při výkonu této přenesené působnosti se řídí zákony a jinými právními předpisy a též usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů a dále opatřeními příslušných orgánů veřejné správy přijatými při kontrole výkonu přenesené působnosti podle zákona o obcích. Obec má vlastní majetek a finanční zdroje, hospodaří s nimi samostatně za podmínek stanovených zvláštními zákony.
3. ORGANIZAČNÍ STRUKTURA
Obec je samostatně spravována zastupitelstvem obce; dalšími orgány obce jsou starosta, obecní úřad a případné zvláštní orgány obce (komise, výbory apod). V obci se vzhledem k nízkému počtu členů zastupitelstva rada obce nevolí, a její pravomoc proto vykonává starosta s výjimkou záležitostí, v nichž zákon o obcích tuto pravomoc svěřuje zastupitelstvu obce (§ 102 odst. 4 zákona o obcích).
a) Organizační schéma obce:
Zastupitelstvo obce zřizuje následující výbory:
Zastupitelstvo nezřizuje v obci obecní policii.
Starosta obce zřizuje následující komisi:
Odbory obecního úřadu: není členěn na odbory
Tajemník obecního úřadu: tato funkce není zřízena
b) Obcí zřizované nebo řízené organizace:
Základní škola a Mateřská škola Moravské Knínice
4. KONTAKTNÍ SPOJENÍ
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Přesný název: Obec Moravské Knínice
Název ulice, č.p./č.e. nebo č.or.: Kuřimská 99
Název obce: Moravské Knínice
PSČ, adresní pošta: 664 34 Kuřim
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Název pracoviště, úřadovny: Obecní úřad Moravské Knínice
Název ulice, č.p./č.e. nebo č.or.: Kuřimská 99
Název obce: Moravské Knínice
PSČ, adresní pošta: 664 34 Kuřim
4.3 Úřední hodiny
Pondělí | 8:00 - 17:00 |
Úterý | 8:00 - 12:00 |
Středa | 8:00 - 17:00 |
Čtvrtek | 8:00 - 12:00 |
Pátek | 8:00 - 12:00 |
4.4 Telefonní čísla
530 350 417 (starosta obce)
530 350 418 (kancelář obecního úřadu)
530 350 419(kancelář obecního úřadu)
4.5 Adresa internetové stránky www.moravskeknice.cz
4.6 Adresa e-podatelny posta@moravskekninice.cz
4.7 Další elektronické adresy mkninice@volny.cz, starosta@moravskekninice.cz
5. PŘÍPADNÉ PLATBY LZE POUKÁZAT
Komerční banka, číslo účtu: 14322641, kód banky: 0100
Jiné způsoby platby: v hotovosti na pokladně obecního úřadu v pokladních hodinách, popř. složenkou na adresu obecního úřadu.
6. IČ 00488216
7. DIČ CZ00488216
8. DOKUMENTY
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
Na elektronické Úřední desce je zveřejňován obsah listinné úřední desky obce podle § 26 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění.
8.2 Rozpočet a závěrečný účet obce
9. Žádosti o informace
Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb.. lze podat následujícími způsoby:
K podání žádosti lze použít formulář (.doc 28,5kB)
Žádost je podána dnem, kdy ji obdržel obecní úřad. Lhůta pro vyřízení žádosti činí 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění, lhůta může být prodloužena o 10 dnů ze závažných důvodů dle zákona.
Poplatky za poskytnutí informací jsou uvedeny v sazebníku úhrad (.pdf 173 kB)
10. Příjem žádostí a dalších podání
Žádosti, návrhy, podněty, stížnosti a další podání je možné podat následujícími způsoby:
K podání žádosti lze použít formulář (.doc 28,5kB)
11. Opravné prostředky
Opravné prostředky podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění:
Samostatná působnost obce
Na rozhodování obce v samostatné působnosti se s výjimkou rozhodování dle § 58 a § 59 zákona č.128/2000 Sb., o obcích, v platném znění, nevztahuje zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění. Proti usnesením, rozhodnutím a jiným opatřením orgánů obce v samostatné působnosti se tedy nelze bránit podáním odvolání, neboť se nejedná o správní řízení dle správního řádu. Lze učinit podání dle § 16 odst. 2 písm. g) zákona o obcích (návrh, připomínka, podnět, stížnost apod.), které orgány obce vyřizují bezodkladně, nejdéle však do 60 dnů, jde-li o působnost zastupitelstva obce, nejpozději do 90 dnů.
Přenesená působnost obce
Obecným procesním předpisem, který upravuje postup při rozhodování orgánů obce jako správních orgánů v přenesené působnosti, je zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění. Opravným prostředkem proti nepravomocnému rozhodnutí správního orgánu, vydanému ve správním řízení podle správního řádu, je odvolání. Postup dle správního řádu se uplatní tehdy, nestanoví-li jiný postup zvláštní zákon (např. zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, v platném znění, zákon č. 183/2006 Sb., stavební zákon, v platném znění, apod.) nebo nejedná-li se o samostatnou zvláštní právní úpravu (např. zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, v platném znění). Ve vydaných rozhodnutích je vždy obsaženo poučení o odvolání, které stanoví postup odvolatele (zda je možné odvolání podat, jaká je odvolací lhůta, který správní orgán o odvolání rozhoduje a u kterého správního orgánu se odvolání podává). Odvolání se podává u obecního úřadu, který napadené rozhodnutí vydal. Lze jej učinit písemně (poštou na adresu obecního úřadu nebo osobně tamtéž) nebo ústně do protokolu, popř. v elektronické podobě (na adresu elektronické podatelny) podepsané zaručeným elektronickým podpisem podle zvláštních předpisů (zák. č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, v platném znění). Ten, kdo činí podání v elektronické podobě, uvede současně poskytovatele certifikačních služeb, který jeho certifikát vydal a vede jeho evidenci, nebo certifikát připojí k podání Odvolání musí mít náležitosti dle § 37 odst. 2 správního řádu a musí z něj být především patrné, kdo jej podává, proti kterému rozhodnutí směřuje, v jakém rozsahu ho napadá a v čem je spatřován rozpor s právními předpisy nebo nesprávnost rozhodnutí nebo řízení, jež mu předcházelo. Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal obecnímu úřadu a aby každý účastník dostal jeden stejnopis. Odvolací lhůta činí 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak. Odvolání lze podat teprve poté, co bylo rozhodnutí vydáno. O odvolání obvykle rozhoduje příslušný krajský úřad jako nadřízený správní orgán. Proti blokové pokutě, uložené v blokovém řízení dle § 84 a násl. zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, v platném znění, se odvolat nelze. Proti příkazu, vydanému v příkazním řízení (zjednodušené správní řízení) dle § 150 správního řádu lze podat odpor s náležitostmi dle správního řádu (viz výše). Ten, jemuž se příkazem ukládá povinnost, může proti němu podat odpor ve lhůtě 8 dnů ode dne oznámení příkazu (v případě příkazního řízení dle § 87 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, v platném znění, činí lhůta 15 dnů) u obecního úřadu, který příkaz vydal. Podáním odporu se příkazní ruší a obecní úřad pak pokračuje ve správním řízení. Rozhodnutí správního orgánu vydané ve správním řízení je dále přezkoumatelné soudem na základě žaloby dle zákona č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, v platném znění, kterou lze podat k příslušnému krajskému soudu (do jehož obvodu spadá sídlo obecního úřadu) ve lhůtě 2 měsíců od doručení předmětného rozhodnutí, avšak až po vyčerpání řádného opravného prostředku – odvolání. Proti nevhodnému chování úředníků nebo proti postupu obecního úřadu se lze bránit stížností dle § 175 správního řádu v případech, kdy nelze použít odvolání. Stížnost se podává ústně či písemně u obecního úřadu, který vede řízení.
Opravné prostředky při poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb.:
Proti rozhodnutí obecního úřadu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí nebo od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti v případě uvedeném v § 15 odst. 4 (jestliže obecní úřad ve lhůtě pro vyřízení žádosti neposkytl informace či nevydal rozhodnutí). Odvolání s náležitostmi dle správního řádu (viz výše) se podává u obecního úřadu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat. O odvolání proti rozhodnutí obecního úřadu, které se týká informací ve věcech samostatné působnosti obce, rozhoduje rada obce, a ve věcech přenesené působnosti rozhoduje o odvolání krajský úřad. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti je dále přezkoumatelné soudem na základě žaloby dle zákona č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, v platném znění, kterou lze podat ve lhůtě 2 měsíců od doručení předmětného rozhodnutí, avšak až po vyčerpání řádného opravného prostředku – odvolání.
Žadatel je dále oprávněn podat u obecního úřadu za podmínek dle zákona stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace. O stížnosti rozhoduje příslušný krajský úřad s výjimkou případů, kdy obecní úřad stížnosti ve stanovené lhůtě sám zcela vyhoví poskytnutím požadované informace, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
12. Formuláře
Formuláře ke stažení jsou k dispozici zde nebo osobně na Obecním úřad Moravské Knínice, Kuřimská 99, Moravské Knínice, 664 34 Kuřim.
13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
Návody pro řešení běžných životních situací, např. přihlášení k trvalému pobytu, ověření shody opisu nebo kopie s listinou, ověření pravosti podpisu apod. včetně potřebných formulářů nebo jejich vzorů jsou k dispozici na stránkách Ministerstva vnitra ČR a dále zejména na stránkách Portálu veřejné správy ČR
.
14. Předpisy
14.1 Nejdůležitější používané předpisy
Obec jedná a rozhoduje zejména podle níže uvedených právních předpisů (v platném znění), jejichž aktuální platné znění naleznete na stránkách Portálu veřejné správy ČR . Tyto právní předpisy jsou rovněž k nahlédnutí veřejnosti na obecním úřadě v úředních hodinách.
14.2 Vydané právní předpisy
Platné právní předpisy obce, zejména obecně závazné vyhlášky a nařízení naleznete zde ; rovněž jsou k nahlédnutí na obecním úřadě v úředních hodinách.
15. Úhrady za poskytování informací
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Dostupný zde (.pdf 173 kB)
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Usnesení podle § 16a odst. 7 zákona č. 106/1999 Sb. dosud nebylo vydáno.
16. Licenční smlouvy
16.1 Vzory licenčních smluv
V současně době obecní úřad neposkytuje žádné licenční smlouvy podle § 14a zákona č. 106/1999 Sb.
16.2 Výhradní licence
V současné době obecní úřad neposkytuje žádnou výhradní licenci dle § 14a odst. 4 zákona č.106/1999 Sb.
17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
B. Povinně zveřejňované informace - § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb.
Informace poskytnuté na žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., najdete ZDE.
C. Veřejně přístupné registry, evidence, seznamy nebo rejstříky – informace dle § 5 odst. 5 zákona č. 106/1999 Sb.
V současnosti obec nevede žádné veřejně přístupné rejstříky tohoto charakteru.
Rovněž lze využít následující odkazy:
D. Registr oznámení veřejných funkcionářů podle zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, v platném znění
Dostupný zde .
Informace o registru
Zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, v platném znění, ukládá veřejným funkcionářům povinnost oznamovat skutečnosti, které umožňují veřejnou kontrolu jejich činností konaných vedle výkonu funkce veřejného funkcionáře, veřejnou kontrolu majetku nabytého za dobu výkonu funkce, jakož i dalších příjmů, darů nebo jiného prospěchu, popř. vzniklých finančních závazků. Písemná oznámení o jiných vykonávaných činnostech (§ 9), oznámení o majetku nabytém v průběhu výkonu funkce (§ 10), oznámení o příjmech, darech a závazcích (§ 11) a negativní oznámení o výše uvedených skutečnostech (§ 12 odst. 2), podávaná veřejnými funkcionáři ve lhůtách dle tohoto zákona po celou dobu výkonu jejich funkce, jsou evidována v registru oznámení (dále jen "registr").
Pro účely tohoto zákona se veřejným funkcionářem rozumí mimo jiné:
Registr oznámení je veden v písemné i elektronické podobě evidenčním orgánem, kterým je pro výše uvedené veřejné funkcionáře tajemník obecního úřadu, nebo starosta (v obcích, kde není tajemník).
Nahlížení do registru
Registr je veřejný a každý má právo na základě písemné žádosti bezplatně nahlížet do registru oznámení a pořizovat si z něj opisy a výpisy, které však nejsou veřejnými listinami:
1. Osobně u evidenčního orgánu, a to do listinné podoby oznámení veřejných funkcionářů.
2. V elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě, a to po udělení uživatelského jména a přístupového hesla do registru evidenčním orgánem.
Podáním žádosti o udělení uživatelského jména a přístupového hesla žadatel souhlasí se zpracováváním svých osobních údajů v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., a to po dobu 5 let ode dne podání žádosti.
Poučení
Přestupek, za který lze uložit pokutu až do výše 50 000 Kč, spáchá ten, kdo se dopustí kteréhokoli z následujících jednání:
E. Informace o zpracování osobních údajů dle § 18 odst. 2 zákona č.101/2000 Sb.
Obec provádí následující zpracování osobních údajů, které jí ukládá zvláštní zákon, nebo je takových osobních údajů třeba k uplatnění práv a povinností vyplývajících ze zvláštního zákona:
PERSONÁLNÍ A PLATOVÁ AGENDA
HLÁŠENÍ POBYTU OBYVATEL
POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ DLE ZÁKONA Č. 106/1999 SB., O SVOBODNÉM PŘÍSTUPU K INFORMACÍM
POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ DLE ZÁKONA Č. 159/2006 SB., O STŘETU ZÁJMŮ
VOLEBNÍ SEZNAMY
VOLEBNÍ KOMISE
VYDÁVÁNÍ VOLIČSKÝCH PRŮKAZŮ
EVIDENCE DANÍ A POPLATKŮ
OBECNĚ PROSPĚŠNÉ PRÁCE
OVĚŘOVÁNÍ PODPISŮ A LISTIN
F. Informace povinně zveřejňované dle jiných zákonů platném znění
Informace o územním plánu obce, jakož i o dalších dokumentech z oblasti územního plánování týkajících se obce. Naleznete zde. Tyto dokumenty jsou rovněž k nahlédnutí veřejnosti na obecním úřadě v úředních hodinách.
.
Obecní úřad Moravské Knínice
Kuřimská 99, Moravské Knínice
Úřední hodiny
Po, St: 8:00 - 17:00
Út, Čt, Pá: 8:00 - 14:00